Project schaatsen vervolg

We gingen dus in de andere klassen op rekenonderzoek. We stelden hen de vraag welke schoenmaat ze hadden. Bij de jongere kinderen vergeleken we hun voetjes met een voetje van onze klas. Hoeveel groter, hoeveel kleiner! We kregen interessante grafieken!

Met magneten, foto’s, stokjes en karton knutselden we onze eigen schaatser op de schaatsbaan. Het werd een delicaat werkje waarbij we onszelf niet wilden verwonden 😉 . Er werd dus heel precies geknipt. Op het karton tekenden we onze schaatsbaan en met de aantrekkingskracht van de magneetjes konden we dus opnieuw gaan schaatsen!

Samen met Ragna deden we nog een ijsexperiment. We namen een wit t-shirt en dikke ijsblokken. Dan sprenkelden we er verfpigment op … en tadaaaa leuke gekleurde t-shirts als resultaat!

Met nog wat ij-woorden en het goed inoefenen van de sch sloten we het projectje af!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait