bewegend leren: dieren
Er was een grote stapel met dierenprenten/foto’s. Er waren heel wat dozen waarin de prenten verzameld moesten worden. Je nam een foto en liep het parcours, daarna legde je de foto in de juiste doos. vb waar leef ik? boerderij, bos, oerwoud, zee/water, lucht, … . We bedachten steeds nieuwe criteria en sorteerden de prenten keer na keer. De wind blies onze kaarten weg, dus verhuisden we naar de klas.
We maakten met de prenten en de categorieƫn verschillende posters die in onze klas ophangen.
Tijd voor groepswerk: met 3 of 4 kinderen maken we samen een biotoop … dat is een moeilijk woord! We bouwen/knutselen een soort van kijkdoos waarin we de leefwereld van de dieren willen tonen. Er is een groep met zeedieren, een groep met insecten, amfibieĆ«n, huisdieren, boerderijdieren, wilde dieren … .
Eerst werd er een schets gemaakt, wat moet er allemaal in de wereld komen. Daarna gingen we aan de slag met karton en allerlei materiaal. Natuurlijk is dit nog niet klaar, we werken rustig verder volgende week!