De zeeklassen

Dit jaar kregen we een groot postpakket aan met heel wat draken en vikingspullen. Er zat een grote rol met opdrachten in die we moesten uitvoeren zodat we konden bewijzen dat we klaar waren om drakentemmers te worden.

Dag 1

We zochten de bril van draakje Fosfor in Gent. Na heel wat opdrachten was het ons gelukt om met de app de opdrachten te vervullen en hadden we voldoende muntjes verdiend om de bril vrij te spelen. We kregen tattoos van draakje Fosfor en leerden heel wat bij over de stad Gent. Als kers op de taart deden we ook nog een boottochtje door Gent. Dat was leuk!

We gingen met de trein naar Oostende. Terwijl we wat leuks aan het doen waren vb bootjes vouwen, spelletjes spelen, tekenen in het treinboek …. Daarna gingen we ook nog met de tram naar Koksijde. We moesten ook nog wandelen tot bij het huis. Daar aten we avondeten en mochten we naar onze kamers.

Dag 2

We gingen naar de zee. Bij Kelly gingen we met schepnetjes diertjes zoeken. Bij Ilse mochten we met de verrekijkers naar de vogels kijken. Bij Sarah en Yannig moesten we schelpjes zoeken en kijken op de kaart. Bij Geert moesten we afval zoeken, dat deden we in de vuilniszak. We knutselen ook nog vanalles in het huis bij de andere mama’s. Zo maakten we een schatkistje, een ketting, een draakje, drakenogen en nog vanalles….

Namiddag deden we een groot spel op ’t strand. Er was een boef die de schat had gestolen. We moesten opdrachten doen en vier sleutels zien te verdienen.

We speelden ook nog spelletjes in de duinen. Hierbij moedigden we elkaar aan. Uiteindelijk moesten we de schat opgraven.

Na de schat te hebben opgegraven, verdienden we een feestje! Ook hier waren weer hele leuke spelletjes die we konden spelen.

Dag 3

Na het ontbijt en het maken van onze koffers, zijn we nog in de duinen gaan spelen. We speelden met de parachute en gooiden met kanonskogels.

Nadien namen we de tram richting Oostende, waar we meteen de overzetboot naar Bredene hebben genomen. Wat was dat leuk!

We sloten onze dag af met een lekker ijsje op de trein richting Alken.