Survivalklassen

Op 3, 4 en 5 mei trok de 2de graad op survival! Hieronder vinden jullie hun verslag!

Tomminson en zijn matrozen verschenen ’s morgens in onze school. Ze zochten het schip ’t Schommelbootje. Ze waren teleurgesteld dat ’t Schommelbootje geen boot maar een school was!

Tomminson vond scholen heel erg saai. Leren doe je immers door op ontdekkingstocht te gaan! Hij nodigde ons uit om mee op avontuur te gaan! Daar zeiden we natuurlijk niet nee tegen! We stapten in hun sloepen en vaarden weg!Na een uurtje varen had Tomminson pech met zijn sloep, we strandden op een eiland dat  Het Warredal heette! We gingen op verkenning…

Het Warredal In het klimparcours kregen we eerst uitleg. Daarna mochten we zelfstandig beginnen.  Er was een oefenparcours en nog 5 andere parcours.  Je moest eerst de 4de doen voordat je parcours 5 mocht doen. Het was super leuk en we hebben veel meegemaakt. Er waren veel ziplines. Sommigen hadden hoogtevrees maar ze vonden het wel leuk. Op het einde mochten we van een hele hoge death ride. Die was hoger dan 40 meter! We hebben veel plezier gehad! Gitte en Minne

Na de lunch kwamen we in een grote hal. We werden in 2 groepen verdeeld. De ene groep ging pijl- en -boog schieten en de andere groep ging lasergamen. Dit deel gaat over het lasergamen:  We werden in twee groepen verdeeld bij het lasergamen. En we deden een gevecht. Als laatste speelden we free for all, iedereen tegen iedereen. Dat was het einde van lasergamen.

Pijl-en-boog schieten Daar werden we ook in 2 groepen verdeeld. We moesten om het meeste punten spelen. Voor we de pijlen mochten verzamelen moesten we telkens wachten tot de anderen klaar waren met schieten. Gus en Eas

Ondertussen werd de sloep gerepareerd en konden we onze tocht verder zetten. Maar al snel hadden we weer pech. We besloten op dit eiland onze tenten op te zetten want het werd al laat.

We logeerden in Hechtel-Eksel. Sommigen sliepen in een tent en anderen sliepen binnen in het huis. Je kon zelf kiezen of je binnen of buiten sliep.  Maar in de eerste nacht waren er kinderen aan het babbelen en dat was niet fijn! Daardoor konden sommigen niet slapen.  In de tent vonden sommigen het te warm en anderen het te koud. Daardoor konden ze niet goed slapen. Mia en Shanel

Keuzeactiviteiten De eerste avond  en donderdagnamiddag deden we keuzeactiviteiten. Je kon kiezen uit; zakjes maken van leer, een houten lepel maken met je zakmes, je naam kloppen in je gamel, houten schijfjes versieren door er in te branden of een gezelschapsspel spelen.  Donderdagnamiddag kon je hetzelfde kiezen behalve dat er ook deeg werd gemaakt voor de pizza’s en je kon ook je toneel oefenen. Leonie en Noortje

Ontbijt Donderdagochtend wandelden we naar de duinen. Onderweg plukten we eetbare bloemen en planten. Toen we aankwamen op het zand gingen we ontbijten. Daarna mochten we spelen en er waren heel veel klimbomen. Het was heel leuk. Malin

Brief Toen we terugkwamen, hing er een brief in geheimschrift aan de wasdraad. Om die te kunnen ontcijferen, moesten we kledingsstukken zoeken. Op elk kledingsstuk stond de betekenis van een symbool. In de brief stond dat de kanibalen ons ergens gingen droppen als we niet zelf vertrokken. Linus en Stig

Om ons te kunnen verdedigen als die kanibalen zouden komen, besloten we kampen te bouwen. We bouwden op elke uithoek van ons terrein een kamp. Elk kamp maakte ook een vlag.   Levend stratego We werden in twee groepen verdeeld. Iedereen kreeg een rol. Er waren tien rollen. We weten ze niet allemaal meer; er was in elke groep een priester, een stamhoofd, krijgers, boeren,… en een bom!  Toen kon het spel beginnen. We moesten de vlag van het andere kamp proberen te pakken. We konden de tegenspelers tegenwerken door ze aan te tikken. Wie de zwakste rol had moest zijn kaartje afgeven en een nieuw kaartje gaan halen voordat die verder mocht spelen. Jade en Sofia

Woudloperskeuken Donderdagavond hebben we worstjes op een stok boven het vuur gebakken en appelmoes in onze gamel gemaakt. Eerst deden we zilverpapier rond onze patat, niet te strak.  Dan bakten we die op het rooster dat boven het vuur lag. Daarna bakten we ook een pizza in onze gamel. Tot slot aten we ook nog marshmallows en popcorn. Jules , Louis en Marcel

Toneel In de klas schreven we in kleine groepjes een verhaal.  Dat was het verhaal voor ons toneelstuk. Tijdens het kamp oefenden we de toneeltjes. Op donderdag en vrijdag deden we ons toneel voor. Het was heel leuk!       Jason

De opruim De laatste dag moesten we natuurlijk opruimen. Sommige mensen vonden het leuk en anderen vonden het saai. Ik (Quin) vond het matig. Het duurde langer dan gepland. De kinderen moesten hun rugzakken inpakken, de tenten afbreken en de stoelen helpen wegzetten. Quin

Bezoek aan de speeltuin Toen de mama’s poetsten, wandelden we naar de speeltuin dichtbij onze kampplaats. We aten er eerst een lekkere koek. Er was een leuke draaimolen, wippen, glijbanen, een klimmuur,…. Het was heel leuk. We moesten snel terug want het begon te regenen. Gabriël

Dropping We wouden net vertrekken toen de kanibalen kwamen. Tommison schrok en zei ‘Aah!” De kanibalen omcirkelden ons en ze vroegen waarom wij er nog waren! Ze pakten ons en sleurden ons mee in de auto! We zagen niets! 20 minuten later waren we bij onze bestemming. Elk groepje kreeg een kaart om de weg te vinden.  Alle groepen hadden de weg naar de speeltuin gevonden, behalve onze groep. Het was heel spannend en heel leuk. Uiteindelijk was elke groep in de speeltuin. We hebben daar nog gespeeld en aardbeien gegeten. Kaat en Lieke